måndag 12 juli 2010

Being Forrest Gump

















…and when I got there, I thought maybe I'd just run across Greenbow County. Now, thinking since I'd run this far, maybe I'd just run across the great state of Alabama…

Kände mig helt klart som Forrest Gump i fredags! Gav mig ut vid elvahugget för att få lite fina kvällsbilder – denna gång med stativ. Västerbrons räcke funkade fint ett tag, men klart begränsande i valet av motiv. Så ut på Västerbron med kamera och stativ i högsta hugg. Sedan gick jag längs söder mälarstrand, och nu hade det väl varit läge att åka hem och sova.

Men jag tänkte att, nu när jag kommit såhär långt, varför inte se soluppgången! Så jag klättrade upp för rip-off och väntade. Klockan var nu runt tre, och berget var fullt av ungdomar i varierande grad av berusning som också skulle se soluppgången. Vid det här laget var det ganska ljust. Sedan dröjde det väl en timme till, innan solen kom upp. Kom i säng först kl fem!







Och resultatet då? Blev det någon fantastisk soluppgång? I verkligenhet var den underbar och väl värd de extra timmarnas väntan, och på bild blev det... (scrolla ner)



















Tja, jag antar att jag har en del kvar att lära!

Inga kommentarer: