torsdag 15 september 2011

Italien, prologo

Per cominciare, due insalate verdi, con peperoni e un linguini primavera! Vero, unspeakably very early hrs i fredags drog jag iväg till Italien för en liten reunion med det gamla lundagänget. Kände mig direkt som Otto i A Fish Called Wanda: Dov'è il Vaticano? Ooh, le due cupole grandi della cattedrale di Milano!

Faktum är att det var första gången jag var där. De två sista utposterna i terra incognito var Italien och Gotland. Gotland’s long gone i det racet, det var bara Italien kvar. Så nu har jag varit överallt!

Well, nästan i alla fall.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så nu kan du luta dig tillbaka, konstaterandes att du sett allt.

Hittat på nåt skoj att pyssla med 9-5, eller värmer du sofflocket?

Sara

(Måste ordverifiera ordet "dinsuppa" för att få denna kommentar publicerad. Nån som spelat för mkt alfapet som konstruerat verifieringsprogrammet, I guess!)

Red Scream sa...

Hehe, jag sa nästan! ;-) De nya terra incognitorna att sträva efter är Australien och Galapagos. Men de mest pinsamma är avverkade!

Luta sig tillbaka är det sista jag ska göra! :-)