fredag 22 maj 2009

Reminiscence, squirrel style















Egentligen tycker jag att det är bratsigt, bonnigt och grymt svennish att samla på korkar.

Men tydligen har jag själv ägnat mig åt detta ekorrande! Och visst är det underbart att såhär i efterhand fingra på alla korkar och minnas de viner som konsumerats.

- Kolla här, en Far Niente! När drack vi den?

- Va, har vi druckit två Josmeyer??? Nu förstår jag varför jag bara hittade två vid senaste inventeringen… Men vänta nu, jag har bara druckit en – har du druckit en i smyg med dina tjejpolare?!?!

- Åh, här är Pur Sangen som var så himlans god!

- Just det, Clos de Papes, 2005... Vilket vattnigt bottennapp! Hur kunde det få så höga poäng???

- Aha, Poliziano… M fick ju en sådan i 40-årspresent. Har en kvar.

Så det kanske inte är så svennish efter allt! ;-) Fast fortfarande tycker jag nog att det är lite svennish att ha korkarna framme i en glasskål på bordet…

Från igenkorkad låda till minnen. Reminiscence, resilience, copious.
.

3 kommentarer:

Finare Vinare sa...

Underbart! Precis som Scrat i Ice Age. Vi måste erkänna att även vi har en säck med korkar i garderoben. Kalla oss hopplösa nostalgiker, töntar, svennar, stekare, svennestekare eller rentav korkade. Det går inte att skiljas från dem. Frågan är vad man ska ha dem till. Och nu vet vi.

Red Scream sa...

Hihi! Nej, det är omöjligt! Kan tänka mig att ni har en del korkar hemma... ;-) Antar att ni är bortom "glasskål" och börjar närma er "tank."

http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_Akvarium_528_liter_21861446.htm?ca=11&w=1

Svennish. And very proud of it.

Vintresserad sa...

Jag ska maila denna till A.