onsdag 17 november 2010

An Update from Sauvignon Blanc Heaven








Kära läsare,

Jag är i Sydafrika! Företaget som jag arbetar för har tillsammans med ett annat företag arrangerat en konferensresa till Kapstaden i Sydafrika och jag är en av föredragshållarna. Mitt ämne? Nyckeltal och företagsanalys! Så jag har plågat egenföretagare i räntabilitet på totalt kapital, räntabilitet på eget kapital, soliditet, hävstångsformeln, duPontmodellen, fyrkantsmodellen…

Vinmässigt har jag ännu så länge – fem dagar – bara druckit Sauvignon Blanc. De flesta har varit mycket goda. Sydafrika är helt klart ett av mina favoritländer när det gäller Sauvignon Blanc, du får friska viner, gott om nässlor och krusbär och vinbladsblad men utan någon bufflig ananasfruktighet som du lätt kan få i en kiwisavvie. Ok, ett halvt glas rött har väl slunkit ner, liksom lite mousserande. Men det är allt! De mousserande har förresten varit mycket goda, mycket fruktiga.

Återkommer med mer info!


PS Ikväll ska hela gruppen på fotboll - vi ska se Sydafrika mot USA. Jag har för tillfället införskaffat en vuvuzela, som jag ska inviga, hehe... DS




















4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med lite bilder från Sydafrika :-)

/C

Red Scream sa...

Det är fint här! :-)

Noah sa...

Grymt snygga bilder! Många vykortbilder, härligt!

Red Scream sa...

Tack Noah! :-)