måndag 31 december 2012

Gott nytt år!!!









Gott nytt år, alla! Det har blivit dags att säga farväl till 2012. Det har i många stycken varit ett bra år, mycket bättre än 2011 som var lite av ett lågvattenmärke (fast det fanns en hel del ljusglimtar!). Bloggmässigt har 2012 varit ett bra år med 164 inlägg och en ökning av antalet besökare. Dock var det lite stressigt på hösten vilket gjorde att tiden för bloggning inte riktigt fanns.

Något grandiost nyårsfirande blir det dock inte. Jag är fortfarande sjuk, förkylningen från juldagen håller fortfarande i sig och jag orkar inte så mycket. Det blir mest soffan. Jag har försökt läsa lite, men det går trögt. Det saknas inte böcker på läslistan, men jag känner mig för mosig för att börja på exempelvis The Hope som jag fick av C i födelsedagspresent, eller Den amerikanska högern som jag köpte i höstas. Läste ett kapitel i Johan Hakelius Döda vita män men mer än så blev det inte. Försökte mig ånyo på Arne Dahls Misterioso men gav upp efter en sida. Behöver nog friska till lite först. Till råga på allt har jag åkt på någon ögoninfektion, så ögonen bara rinner och värker. Fick börja dagen med att bända upp ögonlocken som murat igen.

Hursomhelst, jag vill önska alla ett riktigt gott nytt år och hoppas att ni får ett härligt nyårsfirande! Själv ska jag nog orka ner till affären för att köpa lite Häagen-Dazs Pralines & Cream, samt lite popcorn och kanske något gott bubbligt? Pommac eller Coca-Cola typ. C har lovat att göra laxtartarer.

Ha det gott alla och Gott Nytt År!!!

6 kommentarer:

Ingrid EM sa...

Trist med sjukdomen. När du ändå är ute och handlar, slink in på ett apotek och köp ögontvätt. Bättre än klorhexidin. Hedersord. :)

Krya!

Red Scream sa...

Tack, ska köpa det! :-) Ha det gott Ingrid!

Joakim sa...

Gott Nytt År! Och krya på dig!

/Joakim

Red Scream sa...

Detsamma Joakim, och tack! :-) Ser fram emot att läsa dina grymt hedonistiska inlägg under 2013! Och så får vi se till att boka in något också... :-)

Anonym sa...

Coca-cola låter som en hit till lax! :-D
Krya på dig och gott nytt år!

Kram
Sara

Red Scream sa...

Hehe, visst gör det! :-D

Tack tack och detsamma, gott nytt år Sara! Ha så bra! :-) /Ulf