måndag 3 december 2012

Split the atom, split the infinitive











Vid mitt senaste besök hos min nordliga pusher blev jag erbjuden minst en Mk II (3.8), som jag passade på. Utöver det blev jag erbjuden att dela minst en låda La Ferme du Mont, från Atomwine. Det var det dock betydligt svårare att säga nej till så det fick det bli! Jag beställde både village och ch9p och det gick inte många timmar innan jag fick mess om att beställningen var färdiglevererad. Atomwine, bästa service! Nu gäller det bara att hitta tid att hämta upp flaskorna hos min pusher…

Mitt engelskaprojekt går dock rakt down the tubes. To boldly go where no man has gone before, typ. Oktober var lite för hektisk och jag har missat lite för mycket, och nu i november har det varit fullt upp med annat. Det finns dock en liten förhoppning att det nu i december ska finnas lite tid att läsa om The Remains of the Day, diskutera the ghastlyness of applying third person s incorrectly samt förklara alla turerna i det amerikanska inbördeskriget och six wivesian Henry VIIIs sätt att styra England. Those of us in the future will demand boldly putting aside our partisan blinders and abandoning our ideological... entrenchment. Återkommer!

PS Bilder från Kungsan (Stockholms Stadsmission, Bad Radiator, Fortums VD) och Kulturhuset (World Aids Day) DS

2 kommentarer:

Svenssonsmakaren sa...

Efter att ha provat Villagen 10 ligger dina flarror risigt till ;). Om inte annat får vi fixa det i januari, om det finns några kvar...

Red Scream sa...

Hehe, kanske måste göra en expressutryckning! ;-)

Låter som ett bra köp annars!