söndag 23 maj 2010

Också ett sätt att spendera en lördag

De senste veckorna har jag börjat med en ny vana: morgonträning! Ibland blir det morgonjogg, ibland morgonprommenad. Ibland en kombination av båda. Eftersom jag är pinsamt morgonpigg är det väldigt skönt att komma ut kring sextiden och bara njuta av en stad som håller på att vakna.

I lördags blev det lite morgonprommenad. Första stoppet, grannarnas tulpaner som verkar frodas:






Därefter gick jag rakt norrut till Cornelisparken:







Jag måste säga att jag gillar statyn mycket. Jag tycker att konstnären, Bitte Jonason Åkerlund, har fått fram en väldigt bra bild av Cornelis.

Därefter gick jag vidare mot Slussen och Monteliusgången. I en av butikerna kring Hornspuckeln har någon virkat (knypplat?) en AK-47:a!







Vidare mot Monteliusvägen:







Little Rip-off Alley! Eller kanske Little Phishing Lane?

Sedan, tillbaka hemåt. Men först frukost vid Nytorget. Idag får det bli Tevere, som jag kommit att tycka mycket om. Sedan finns ju förstås Urban deli, men idag känner jag mest för Tevere.

Kaffe, croissant och röd Pellegrino - och strålande sol. Kan det bli bättre?







Lite träd och natur:









På efterkiddagen sedan blev det lite kajakprovning i Rålis. Det var kul men ganska scary i början!



Ganska slappt m a o. Det skulle blivit lite Bolly senare på kvällen men vi var båda lite för trötta (hade nog fått lite för mycket sol) för att göra något av det.

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Vilken fin morgonpromenad. Försommarstockholm ÄR helt otroligt!
Tycker fröken Dill

Red Scream sa...

Tack, det är riktigt supertrevligt! Nu är verligen den bästa tiden - trots att det är lite kallt...