onsdag 6 februari 2013

Konteringsövningar





Två dagar av mycket trevliga vinupplevelser följs av en dag av konterande. Jag är helt slut! Hela dagen har jag pratat, argumenterat, ritat och förklarat för mina studerande:

1. Du köper blommor till kontoret. 400 kr inkl moms. Du betalar mot faktura.

2. Du bjuder din homie på lunch. Notan slutar på 350 kr. Ni pratar engelsk fotboll så gott som hela tiden. Du betalar med företagskortet.

3. Du köper en flaska vin med företagskortet. 349 kr + plastpåse 1 kr = 350 kr. Du avser att bjuda dina två anställda, inte bestämt när.

4. Du förmedlar en försäljning av en begagnad hjullastare i Tyskland. Kunden är en kroatisk byggfirma. Den kroatiske kunden betalar till ditt franska bolag. Hjullastaren transporteras till Kroatien med ett italienskt speditionsföretag. Säljaren är momsregistrerad i Norge.

Klockan åtta var jag på plats för gruppmöte. Sedan tre timmar konteringsövningar. På lunchen sprang jag på mina studenter på Big Ben, så då var jag tvungen att vara trevlig. Sedan tre timmar konteringsövningar till. Hem och ägna ett par timmar till att göra tenta. Trött!!!

Dag 15, inlägg 15

Inga kommentarer: