fredag 31 december 2010

Gott nytt år!



Kära läsare, det är dags att ta farväl av 2010. Det har varit ett bra år. Jag ser fram emot 2011 som jag hoppas kommer att bli roligt och utmanande!

Jag hoppas att ni haft en bra nyårsafton så här långt – det har vi. Mat- och dryckmässigt inledde vi med jordärtskocksoppa följt av lammfärspasta. Därefter en liten enkel fruktsallad med apelsiner, granatäpplen, passionsfrukt och bananer. Allt under ett berg av vispad grädde! Lite senare blir det vickning – toast Skagen. Allt har sköljts ner med 1996 Henriot, som var mycket trevlig (eller är, ska jag väl skriva eftersom vi har fortfarande har kvar av den…). Mogen, sherrytoner.

Dåså, såhär en drygt en timme kvar till midnatt, vill jag önska alla ett riktigt gott nytt år! Ses igen 2011!

3 kommentarer:

Fredrik sa...

Låter inte dumt alls! Fådd flaska Pol Roger funkade bättre som diskvatten. Mastroberardino Taurasi Radici 2004 (svarta etiketten) vägde upp kvällen.

Gott Nytt

Anonym sa...

Ja Gott nytt år från C och U!

Red Scream sa...

Hehe, det var ju trist med Pol Rogern! Nästan lite Moët & Chandon-klass låter det som... :-)