tisdag 2 februari 2010

Låter som yrsel, typ




Semmelpremiär! Jag vet att det finns fantaster på ena extremkanten som köper sina första semlor på väg hem på nyårsnatten, likaså som det finns fantaster på andra extremkanten som trycker i sig alla sina åtta semlor på själva Fat Day. Själv är jag någonstans mittemellan, dock med dragning åt det förra.

Så i år skedde semmelpremiären i söndags – ute hos systrarna Delirious ute på Värmdö. Supergoda semlor! Gott, saftigt bröd, tydlig och härlig kardemummadoft, god mandelmassa. Lent och gott visp. Systrarna Delselius, ni leder!








Alltså, jag har bara ätit en semla, så det är klart att ni leder, men den var riktigt god så – om vi säger såhär: ni leder stort. Ok, det gör ni också oavsett, men, öh… äsch! Den var riktigt smarrig så ni har ett stort försprång!

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Fint hos systrarna även på vintern ser jag. Har bara varit där på sommaren. Bilen är infrusen nu....
Hälsar fröken Dill

Red Scream sa...

Det är jättefint därute, även på vintern. Nu blev det lite attackmolnigt precis när jag skulle fota, men att stå vid sjön och se ut över den snöbelagda viken i strålande sol... underbart!

Bilen skottas fram varje fredag ;-)