torsdag 24 september 2009

Skrivarkurs!

Igår var jag på skrivarkurs! Det var supertrevligt. Naturligtvis, vilket i och för sig kanske var ganska självklart, drabbas du lätt av skrivarexistentiella bryderier av sådana kurser. Det poppar upp saker, liksom! Varför skriver du? Vad vill du skriva om? Och, har du något att berätta? Den senare frågan kan kavlas ut på olika sätt, beroende på var du sätter betoningen. Men låt mig återkomma till det senare.

Så idag nöjer jag mig med att säga att skriva har blivit som ett gift, ett schnarsch, jag känner mig som en schnarschare, jag måste ha mer, mer och mer!

Schnarsch, alltså. Först tänkte jag skriva det riktiga ordet men så kom jag tänka på att för några år sedan, då jag var en flitig användare av hotmail, så var det någon som sa att BFI (eller om det var ICA) övervakar all hotmailtrafik. ”Knappast!” gastade jag, men ville ändå testa detta. Så jag skrev ett mail till mig själv och stoppade in lite ”heta” ord, såsom BFI, ICA, NIB LDANE, OMBM, etc.

Mailet kom inte fram och sedan funkade inte hotmailen på två dagar.

Så ICA, please have faith i att jag är en simpel bloggare och vill no harm till noboddy! Så om du letar efter schnarsch och googlar på schnarsch + blogg + recept ska du iaf inte komma till mig. Förutom om du just använder de orden, förstås… ;-)

.

Inga kommentarer: