fredag 25 september 2009

Words and no songs

Det är fredag kväll och C är djupt försjunken i John Fowles Illusionisten. Wagners Rhenguldet ljuder svagt i bakgrunden, själv mumsar jag på Robiola Tre Latte, underbart gott! Robiola Tre latte har som sagt snabbt seglat upp som vår favvoost, vi är helt chanslösa inför den underbart avvägda getsmaken. Som jag berättat om tidigare tycker jag att ren get är lite för mycket S/M för mitt tycke, men Tre Latte är perfekt. No more, no less, a pound of flesh för alla ni Shakespearians.

Mina tankar försöker komma i position kring onsdagens skrivarkurs men det går lite småtrögt. Istället slösurfar jag lite på Internettet och hamnar efter en stund på DNs hemsida och därifrån är det inte långt till Krogkommissionens totalsågning av Blueberry Lifestyles sötebröd:

Det äckligaste vi någonsin smakat.

Smaka på det igen:

Det äckligaste vi någonsin smakat.

Shitas patatas fritas! Det var ord och inga visor! Citerat från DN:

"Blueberrys bakverk är lika illasinnade. Det ser ut som godis – det är det äckligaste vi någonsin har smakat. Skolmatsalar, slattar med fimp i, åldrad spettekaka, allt framstår som marängswiss i jämförelse med den blå ”Blueberrybollen” för 40 kronor. ”Blueberry gör bakverk av manlig svett och alkohol”, ”det smakar som fågelmaten vi gav undulaterna när jag var liten”, ”finkel!” och ett hulkande – följt av 30 minuter tyst isolering bakom Sport-Expressen – är reaktionerna kring bordet."

Det är faktiskt nästan nästan som att man vill gå dit för att uppleva det hela! Fast det kan nog vara klokt att bulla upp med en kartong delicatobollar, en hink och dagens Sport-Expressen…

PS. Efter ha funderat på Blueberry under natten vill jag faktiskt gå dit. Inte för att skratta utan för att jag själv vill ge dem en chans. Ok, DN sågar men jag vill gå dit och själv bilda mig en uppfattning. Så Blueberry, håll utkik efter en kort ung man i sina bästa år som med öppet sinne vill smaka era produkter! DS

1 kommentar:

Anonym sa...

En ung man i sina bästa år - är inte det en oxymoron?

/Inger