lördag 28 april 2012

Fixarlördag

Idag har varit en riktig fixardag. Men först, sova ut! Därefter hämta ut bilen och åka till Täby Centrum, där min nordliga pusher skulle befinna sig under ett par timmar och där jag skulle kunna få ut mitt beställda vin. Det visade sig att vi hade parkerat precis bredvid varandra! Täby Centrum, en av Sveriges största gallerior, parkeringsplatser så långt ögat når, va är det din bil??? Vad är oddsen för det liksom! Jag får vinerna och även en folierad complimentary bottle och bakom ett finurligt leende lite instruktioner: ”hihi, kolla inte på korken, återkom vad du tycker, hihi!” Will do that!

Men sedan har ju jag också blivit lite av en pusher för så fort jag hade kvitterat ut mina viner var det dags för färd söderut för leverans till ostkillen. Efter lite blandade svängar i suspekta områden i Stockholms utkanter hittade jag till slut ostprovningsfabriken och levererade lasten. Ostkillen får också en folierad complimentary bottle så det lär väl dyka upp en post om det. Tack David, vi provar och återkommer!

Därefter över till Sickla för lunch och lite strategiska inköp. Massor av gånger tidigare har jag och Polarforsknings-H intagit efterträningenmat på Tutto Italia, en av Stockholms få pastabarer. Men idag kände jag för något mer substantiellt så det fick bli Sovel Kött och Grill, som jag ändå hade tänkt gå till för mina strategiska inköp. Det får bli hamburgare, the cornerstone of any nutritious lunch!



Shit vad god den var! Mycket härlig köttsmak. Men eftersom jag ibland drabbas av omedelbara kopplingssvårigheter (typ såhär eller såhär) var det först en bra bit in i burgaren som jag fattade att du själv skulle lyfta in tomat, lök, dressing och salladsblad efter tycke och smak på burgaren. Ok nu är jag med – det kunde någon sagt till en stackars trögfattad! Så det fick bli att äta upp tillbehören efteråt. Well well. Nästa gång vet jag! Till burgaren tog jag pommes och bea. Eller, nej det gjorde jag inte alls – jag tog morotsstavar och extra salladsblad. Faktiskt, promis.

Några strategiska inköp senare rullar jag iväg till Cs gamla lägenhet och tömmer det sista. Sedan iväg till Prisextra för att fylla bilen med nyttigheter.

Nu nytt försök på Hamburger Hill. Av alla alternativ som fanns tillgängliga igår vann sängen överlägset. Pro-men-ad-seger. Men nu kanske det går bättre? Lite vin, lite ost, lite candles, lite krigsfilm? Återkommer!


Inlägg 95, dag 95

Inga kommentarer: