tisdag 3 april 2012

Presumed Royal Encounter och S:t Eriks Påskale



Tisdag och jag har varit på utbildning halva dagen – företaget jag jobbar för har implementerat ett nytt system som vi behöver kunna. Jag iklär mig rollen som den pinsamt vetgirige och ägnar större delen av utbildningen åt att ställa den mer komplicerade frågan efter den andra. På fikapausen är det ingen som pratar med mig.

Väl sedan på mitt lokala slakteriaktiebolag så står det en kille bakom i kön som är irriterande lik Prins Carl Philip. Är det han? Kanske, kanske inte. De är i alla fall besynnerligt lika, samma frisyr och samma leende. Jag kollar vilka varor han lägger upp. Torskrygg och Ekströms Fruktkräm. Ok, en livsnjutare - godkänt.

Hursomhelst, hemma lagar jag ingefärspasta med en ny sorts pasta, Pici di Toscana från Morelli. Jag läser på paketet: Nezzutti alla frebrazzi ehuro necchini e Bronzo. Det sista ordet förstod jag - bronsvalsad, good shit. Helt ok men lite för tjock!

Allt sköljs ner med S:t Eriks Påskale som jag köpte för ett tag sedan. Sweet Jesus vad god den är! Lite sötare än vanlig öl. Den går åt på en gång. Hittar lite recensioner från GP och Ofiltrerat.

Slutligen, mina viner i kylskåpet – de sjunger på sista versen. A Christman IDIG har utvecklat dova dofter, friskheten finns där men är fortfarande inte lika framträdande. Lite gummidofter har också tillkommit, men ingen diesel. I Blaufränkischen råder någon form av vapenvila mellan hallonen och svinfarmen, istället har det börjat tillkomma dofter av hav å tång. Fortfarande mycket njutbar!

Imorgon ska jag på konsert med Hot Chelle Rae. Ge mig styrka!



Inlägg 70, dag 70

Inga kommentarer: