fredag 27 april 2012

Friday’s cozying up med Le Volte



What the devil heter Fredagsmys på engelska? Friday’s cozying up? Friday cozing? Cozy Friday? Även om jag funderat på det tidigare var det Barolista som återigen fick mig att tänka i dessa banor. Fast jag är lost. Fricoz, kanske? Hey, it’s Fricoz now again! Let’s bring out the crisps and watch Let’s Dance for the millionth time!



Eller inte. C är utomsockens så jag fredagsmyser själv. Självfredagsmysande innebär alltid kaskader av grädde, vin och krigsfilmer. Kvällens självfredagsmysvin blev 2010 Le Volte, från Ornellaia. Helt ok! Svarta vinbär, en stram och pigg syra, lite tobak. Allt snyggt paketerat. Klar rekommendation! David har också provat, liksom Smakabra. Fast andra årgångar.




Till vinet lite pasta med pancetta och grädde. Lite bara. Nu Hamburger Hill, som jag inte sett tidigare. Kanske bra, kanske urkdålig. Har El Bulli i reserv. Och Let’s Dance. Och sängen… Återkommer!



Inlägg 94, dag 94

Inga kommentarer: