lördag 14 april 2012

White as the slopes of Kilimanjaro








Lördag och det är helt vitt ute. På Facebook och i bloggosfären tävlar folk om att överträffa varandra i fördömandet av den senaste sneak-attacken av vädergudarna. Hungern, och behovet att lämna tillbaka dvd-filmer, tvingar mig ut. Tre steg – tre steg! – utanför porten är mina sneakers genomblöta med iskallt vatten. Jag messar Polarforsknings-H och berättar om min prekära situation. Filmer, lämnas tillbaka idag, vad göra? "Film2home, ftw!" får jag i svar tillbaka. Ok NU ska jag kolla!

Annas har det varit en skön dag. Känner mig mycket bättre, febern verkar ha släppt, jag är lite täppt men ganska pigg. Ligger i soffan och läser Matterhorn. Funderar på att poppa något vin, men bestämmer mig för att spara det till morgondagen. Återkommer!


Inlägg 81, dag 81

Inga kommentarer: