lördag 7 april 2012

Musikrecensentdebut



Ok det har varit mycket Hot Chelle Rae nu men nu är det klart – här kan ni läsa mitt första inlägg som musikrecensent! Let the shredding begin! Det var kul, och lika kul att ta kort på bandet när de spelade och efteråt. Lite fattigt kanske, men jag har bara ett objektiv till min kamera – en 17-55-lins. Det finns gott om tillfällen då jag skulle velat ha haft ett teleobjektiv, t ex den här bilden med flodisen,





men faktum är att du klarar dig rätt bra på 17-55. Jämför t ex med Nick Brandt som fotade alla djuren med kort lins.

Idag har det annars varit fixardag. Ett projekt har varit att koka lammfond på gårdagens ben. Maträtten fond är väl annars en sådan rätt som tar en topptioplacering när det gäller maträtter som ser äckliga ut men som är fantastiskt goda. Viktigt när du koka lammfond är att låta den svalna – det är ganska mycket fett i lammben och lammkött och just lammfett är inte särskilt trevligt. Låt fonden svalna och fettet flyter till ytan. Förut när jag kokade fond brukade jag ha i en massa rotfrukter, men det har jag faktiskt slutat med. Det blir oftast för sött, speciellt om du rör ner morötter.



Inlägg 74, dag 74

Inga kommentarer: