söndag 5 februari 2012

En kortis…




Kära läsare, idag blir det ett kort inlägg. Gårdagen ägnades åt diverse husliga fix. Jag är fortfarande lite svag så det blev en del soffliggning. Den härliga korven från Korvhantverk blev till middag, mycket god! Äter du inte för lite korv? Jag tror det! Mer Taylors & Jones – jag ska dit på korvkurs snart! – och mer Korvhantverk.

Annars har jag sett en del bra filmer den senaste tiden. Först ut var Winter’s Bone, som jag rykte ner från hyllan. Mycket bra film! Egentligen var jag sugen på Drag Me From Hell men det var utlånad, så jag tog Winter’s Bone istället i tron att det var ungefär samma sak. Fett fel. Det händer ibland! Jag minns en gång när jag var typ 18 och var involverad i en djup och mycket sensuell musikdiskussion med en tjej som jag ville imponera på om ett visst band, men det visade sig att jag hade tagit fel – hon pratade om Ratata och jag trodde att hon menade Roxett. Också fett fel.

Två andra bra filmer som setts nyligen är Sherlock Holmes (regi Guy Ritchie) och The Hurt Locker. Sherlock Holmesfilmen var mycket bra! Lite seg i mitten men sammanvävningen på slutet var underbar. Var faktiskt inne på att hyra den igen snart. Och nu senast – Tropic Thunder med Ben Stiller bland annat. Också lite seg i början men sedan så blev den faktiskt ganska bra mot slutet. Tom Cruise gör en intressant roll!

Well, that’s all folks för den här gången. Återkommer! Länkarna är på väg!



Inlägg 12, dag 12

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Winter´s bone såg vi i julas. Otroligt bra! Man frös ända in i märgen... Jag kommer bara inte på vilken klassisk berättelse som den baseras på. Känns som om det MÅSTE vara någon, typ Orfeus och Eurydike, eller nej inte den, men något klassiskt åt det hållet.
Funderar fröken Dill

Red Scream sa...

Visst är den bra! Blev mycket positivt överraskad. Klassisk berättelse? Det får jag kolla upp! :-)