onsdag 1 februari 2012

Sick as a Dog



Kära läsare, jag är sjuk som en hund. Matförgiftad, förmodligen hasselnötter. Nu mår jag lite bättre, men gårdagen var mest dimmig, frossartad och ytterst plågsam. I måndags köpte jag lite hasselnötter för att ha som snacks, och en hel del blev över till i går. Så jag inledde konterandet med kaffe och hasselnötter. Strax före lunch började jag känna en hel del magsmärtor och kände jag mig otroligt svag och ynklig! Min chef M, som är väldigt seglingsintresserad, kom över på min sida med en båttidning som han ville att jag skulle läsa och som man gör med gråtande småbarn som behöver fokusera på något annat, började han förklara seglingens mysterier. Det var mycket omtänksamt! Efter det mådde jag faktiskt lite bättre och vi gick iväg för lite lunch.

Men det gick inte. Jag bara frös och frös och smärtorna bara tilltog. Jag började yra om frekit, den speciella kontering du gör när det inte är debet och inte kredit, d v s en tredimensionell maskhålsvariant av kontering där du liksom konterar ovanpå ett vanligt t-konto. Min chef sa direkt: du går hem nu!

Vilket jag också gjorde. Låg sedan hela dagen i magplågor och frossa. Idag mår jag lite bättre, men känner att efter det här måste jag vila. Ha det gott alla!




Inlägg 8, dag 8

2 kommentarer:

Svenssonsmakaren sa...

Sjuklig hund, illa. ;)..
Krya på sig.

Red Scream sa...

Tack! :-)