söndag 19 februari 2012

Platter’s South African Wines 2012






Vid vår senaste bloggträff fick jag av Niklas en liten vinguide – Platter’s South African Wines 2012. Eftersom jag varit fullt upptagen med alla banankartonger har jag inte hunnit bläddra i den förrän nu, och då upptäckte jag framför allt två saker: Först, några mycket trevliga ord inristade på förstasidan! Tack! Därefter bläddrar jag lite i boken, det finns ett bokmärke instoppad någonstans mitt i. Verkar vara en trevlig bok, ska läsa noggrannare.

Sedan börjar kugghjulen verka – undra vad boken säger om de vingårdar jag besökte! Jag tänker efter, jag var på Spiers – som var bra men hyfsat turistig – och så var jag på Môreson – den lilla vingården med det supersmarriga mousserande vinet som jag köpte med mig hem. Bloggat om här och här. Jag börjar bläddra fram till Môreson och då upptäcker jag – det är här bokmärket sitter! Supertack Niklas, jag blev mycket glad!







Inlägg 26, dag 26

2 kommentarer:

Anonym sa...

Läste att Boekenhoutskloof blev årets vinhus, synd att man inte får tag i deras Syrah den är ju underbar. Men deras The Cocolate block (2086) är ju inte helt fel den heller!

/K

Red Scream sa...

Hmm... den kanske man ska försöka få tag på! :-) Helt rätt, TCB är mycket trevlig! /Ulf