torsdag 23 februari 2012

Grattis Vickan och Daniel!









Dagens inlägg måste naturligtvis handla om dagens händelse! Så därför, återigen, stort grattis till Vickan och Daniel!

Idag har det annars varit en lugn dag på kontoret. Systemet lade av strax efter lunch och under tiden som reparationsarbetet pågick ägnade jag mig åt lite allmän uppstädning och lite slösurfande. Mestadels på Vickanrelaterade sidor, so shoot me... Efter lite blandade vågor hamnade jag helt oplanerat in på Jonas Gardells Twitterkonto, och där kunde du bland annat läsa följande:


”Medkändisar! Dagarna efter Vickans födsel är det fritt fram att köra rattfull och snorta kokain utan att riskera löpsedlar! Tipsar bara!”


Hahaha! Den var faktiskt ganska bra. Jag gillar Jonas Gardell och Mark Levengood, tycker att de verkar vara rätt schyssta – och roliga. Jonas har väl en tendens att flippa ur, men innan det händer så tycker jag att det kan vara rätt kul att lyssna på honom. Mark är mer behaglig att lyssna på, min redan positiva bild av honom stärktes ytterligare av Skavlanframträdandet. Kan mycket väl tänka mig att gå och se någon show med Mark.

Och apropå svensk humor hamnade jag av en händelse på Helt Apropågängets bidrag till Montreuxfestivalen, där de tilldelades Guldrosen för bästa program. Helt underbart! Se del 1, del 2 och del 3. Och här, t ex...

Sedan har jag fortsatt mina pizzasalladsexperiment. Nu har jag kört med ättika och olja och helt klart – det är ättika du ska ha. Till en fjärdedels finstrimlat kolhuvud tog jag ca en tsk grusad flingsalt, och som dressing 1 matsked 24-procentig ättika blandad med 1 matsked olivolja. Det luktade pizzasallad! Någon timme smakade jag av och det smakade även pizzasallad, jipee! Ska smaka av imorgon också. Återkommer.


PS Häng gärna med på en låda Madeira! DS



Inlägg 30, dag 30

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Ättika - ja men visst! Måste genast köpa ett rejält huvud vitkål!

Red Scream sa...

Helt klart ättika! :-) Jag tog 50/50 av olja och ättika och det funkade fint. Sedan kan du ju alltid röra ner andra kryddor också, typ timjan eller så. Eventuellt - och jag säger eventuellt - ska det ner någon liiiten gnutta socker i blandningen också.