måndag 27 februari 2012

Måndag...





Det är mååååndag morgon, å mitt huvud känns så tuuungt… jag ska köpa nya fiskar, ty de gamla har tatt slut, och jag själv är lika vissen såsom cissusen ser ut… Det är måndag och även om jag fick nio timmar sömn i natt är jag lite förkyld, lite snuvig, lite trött och därmed halvseg. Extremt godissugen. Jag blundar och allt jag kan se är pizza. Min chef pratar på like there ain’t no tomorrow och jag tänker bara på vad vi ska äta till lunch. Ge mig styrka!

I övrigt är jag grymt avis på Nico och den här trevliga bloggaren som varit i London och förlustat sig. Jag ringer Nico i ett annat ärende och vi ägnar en substantiell del av vårt telefonsamtal om att diskutera varför en välsorterad Londontidskriftsaffär har sex tidskrifter om karpfiske men noll tidskrifter om salsadans. Sedan gled samtalet över på kvastfeningar och jag kände ett stort behov av att försvara engelsmännen. Well well.

Hursomhelst. Tanken var att jag skulle laga fredags ingefärspasta – som egentligen skulle lagas till i söndags! – nu idag men det bidde varmkorv följt av linssoppa igen. Imorgon, med massor av koriander. Lovar.



Inlägg 34, dag 34

Inga kommentarer: