måndag 19 mars 2012

2007 Leitz och galghumorattack



Kära läsare, ingenting har hänt sedan sist. Jag sitter med ett glas med de sista molekylerna av 2007 Leitz Rüdesheimer Berg Rottland Alte Reben och kan inget annat än förundras av fylligheten, hyacinterna, citrusen, den intensiva rieslingdoften… Det finns något tungt i doften också, vet inte vad. Det slår mig också att det inte finns ett uns diesel i doften. Intressant! Lite godistoner har lockats fram under de två dygnen i kylskåpet, men inte en droppe olja.

Det slår mig även att halvflaskor rent teoretiskt är mycket bra, men för oss halvflaskemängdskonsumenter är fullformatsflaskor utmärkta eftersom det ger ett ypperligt tillfälle att följa vinet över några dagar.

And now for something completely different. Oblivion High ligger framme på matsalsbordet, och i morse var vi båda ganska måndagsmorgontrötta. Utgivare är Kolik Förlag.





Förstrött börjar jag bläddra lite i boken. Det slår mig plötsligt att kolik – förutom att det inte är så kul att få – är lite av ett korsordsord. Kolik, nio bokstäver, vad kan det vara? Vad sägs om entrecôte? Vi drabbas av en fullständig galghumorattack och skattar så frukostgröten sprutar ur öronen… Ikväll ska vi lägga oss i tid och sova ut.



Inlägg 55, dag 55

2 kommentarer:

Anonym sa...

Cow look alike

Red Scream sa...

Hehe, funkar det också! :-)