torsdag 15 mars 2012

Jolo & Co, stans godaste burgare?



Jag och M är på Jolo & Co och spelar biljard. M inleder med att berätta att han senast var där förlorade han konstant mot M, som var mycket bättre. Eftersom jag är ganska bra på biljard, eller i alla fall var ganska bra på biljard en gång i tiden, inte minst då jag bodde i Brighton för herrans massa år sedan, föreslog jag att vi skulle spela nian. Lite mer tur.

Well – jag hade i alla fall inte turen på min sida. Fack, fack, fack! M hade sån himla bonnröta så det var un-fackin-belivable! Jag sänkte bollar 1-8. M sänkte boll nr 9. Jag sänkte bollar 1-7. M sänkte bollar 8-9. Jag sänkte bollar 1-8. M sänkte boll nr 9. Och så höll det på. Dubbelfaaaack!!!

I alla fall – Jolo har stans bästa hamburgare. Faktisk. Det var länge sedan jag åt en sådan god burgare, långt godare än Donkens, mil godare än Max (det är ingen bedrift i och för sig), några hästnosar godare än Kingen och faktiskt mycket godare än Texas. Jolos pommes frites var också supersmarriga – hårda och krispiga på utsidan, mjuka på insidan. Hatten av för Jolo & Co – stark kontender för att vara stans godaste burgare.

Annars har det inte hänt så mycket. Skulle jobba hemifrån idag igen men folk var sjuka så jag blev utkommenderad att åka ut och vakta telefonerna. Ska vara telefonvakt imorgon också.



Inlägg 51, dag 51