torsdag 1 mars 2012

Förkyld och skadad



Kära läsare, jag är förkyld och skadad. Tröstäter glass – Ben & Jerry’s, för en gångs skull. Caramel Chew Chew, helt ok! I vanliga fall föredrar jag Häagen-Dazs, men senast jag var i videoaffären var (1) behovet av glass omättligt och (2) utbudet av glass begränsat till Ben & Jerry’s. Antar att det inom en 100-metersradie funnits Häagen-Dazs, men jag var nog för radarstyrd för att tänka rationellt. När jag väl kom hem hade behovet gått över och sedan dess har det längst inne i frysen legat lite Ben & Jerry’s. Jag sliter av locket.

Anyway, om vi börjar med problem ett: förkyld. Helt igentäppt! En av mina pushers släppte av två lådor vin i torsdags (varav en till mig) och jag var redo med korkskruven, men helgens ont i halsen hade utvecklats till snuva. Det hela är så igenkorkat (haha) att jag har svårt att känna kaffedoft! Så det blev ingen öppning. Imorgon kanske. Återkommer!

Problem två: ont i foten. För ca två och ett halvt år sedan fick jag helt plötsligt och utan förvarning eller någon som helst form av snedtrampning ont i höger fot – precis i själva tåfästet. Varje gång jag gjorde en rörelse som innebar att fotens horisontella plan veckades gjorde det skitont. Med andra ord, så fort jag tog ett steg gjorde det ont! Efter ca en månad hade jag tröttnat på detta och gick till läkaren, som sa att det nog berodde på överansträngning och gav mig en spruta med antingen kortison eller curare – har glömt vilket. Men det gick över efter någon vecka. Dock – nu har samma problem etablerat sig på vänster fot! Jag ska ge det en vecka till eller två, sedan blir det den där curaresprutan igen.

Sedan var det ganska stressigt både på och efter jobbet – flyttade de sista kartongerna och stressade hem till ett telefonmöte.

Så nu tröstäter jag glass. Har redan ångrat mig. Fredag imorgon!



Inlägg 37, dag 37

Inga kommentarer: