söndag 4 mars 2012

Pryttlar, a never ending love story

Söndag och vi har bott i lägenheten i snart en månad och äntligen börjar det se någorlunda uppackat ut. Jag kan bara konstatera: kärleken till de materiella tingen är urstark! Varför har jag köpt just den här speciella lilla prytteln? Och den här? Och varför har jag packat ner den? Och varför slänger jag inte den med detsamma, utan försöker hitta något skåp? Olösbara gåtor!

Hursomhelst, lördagen ägnades åt uppackning följt av middag med Nico på Texas Longhorn med massor av öl. Pistonhead, helt ok! Jag tog en Beltbuster och vågade mig på rare, d v s stationen innan medium rare. Perfekt. Det får det bli nästa gång jag är där. Smått paradoxalt, men det kan vara svårt att steka en köttbit blodig. Trixet är att hela biffen ska vara aningen mer än rumstempererad – annars kommer du få en kall kärna.

Söndagen har ägnats åt skruvande. Fyra Billy skulle skruvas ihop, och det gick som en dans. Har börjat fylla lite med de uppackade böckerna.











Hur känner man sig efter detta stordåd? Som IKEAs motsvarighet till Michelingubben!





Förresten så smakade Eins Zwei Dry lika gott dag 2 som under lördagen. Aningens mörkare, dock. Aningens mer bitter. Men annars – kalasgott! Och – synnerligen prisvärt!


Och nu har jag läst ut Doktor Glas. Mycket bra. Ska börja på Okänd Soldat ikväll... Ha det gott!




Inlägg 40, dag 40

2 kommentarer:

Fröken Dill sa...

Mmmm Texas Longhorn, måste snart gå dit igen. Smått beroende av deras Beef Bontana!

Red Scream sa...

Ah, det var supersmarrigt! :-) Det kan lätt bli fullt på deras restauranger, så trixet är att gå dit tidigt - och äta långsamt! :-)

Beef Bontana har jag inte provat, vad är det?