tisdag 14 juli 2009

Pseudooxymoronskt

Jag har lärt mig ett nytt ord: oxymoron. Även om jag stött på ordet tidigare och i olika sammanhang dröjde det ganska länge innan jag slog upp det. Jag antar att jag levde i förnekelse. Oxymoron, typisk tentafråga:

”Diskutera, oxymoronskt, betydelsen av revision.”
”Diskutera den dualistiska oxymoronin i revisorers förhållande till sina klienter.”

Up får grabs, alla ni lärare som letar efter tentafrågor!

För att njuta av sommaren har vi bestämt att inleda dagen med en längre morgonpromenad alt morgonjogg. Sedan ska det inte bli så mycket chips och andra onyttigheter, utan mer fokus på nyttig mat! Samtidigt vill vi äta goda ostar, stekta risnudlar och dricka god champagne. Men det är ju bra för välbefinnandet det också? Så dagens ord får bli pseudooxymoronskt – morgonjogg and champagne is good for you!

.

Inga kommentarer: