torsdag 9 september 2010

Lättsmällt



Torsdag och det går allmänt segt. Mailar till höger och vänster. Få svarar. Väntar på uttagna semesterdagar från B, omsättningssiffror från L. Väntar på papper från W. Korrekturläser min skrift om hur det funkar med redovisning – 17 sidor allt du behöver veta som egenföretagare. Fått bra synpunkter av E och K. Deklarerar moms för T & T. Sorterar lite papper. Gör avstämningsprotokoll för F. Hjälper T med leverantörsreskontran. Diskuterar Ds semesterproblem med K.

Rymmer ner till Akademibokhandeln och bläddrar lite planlöst i böckerna. Fingrar på den nya bion om Palme, men hoppar. Känner mig inte riktigt upplagd, även om jag nog ska läsa den senare. Bläddrar lite i Mia Törnbloms nya bok Du leder! Bläddrar lite i Ann Heberleins En liten bok om ondska. Verkar intressant!

Men nere på pocketavdelningen fastnar jag för Per Lindebergs bok om det omtalade styckmordet, Döden är en man (da Costafallet). Jag minns när det var aktuellt, jag hade nyligen flyttat tillbaka till Sverige då och alla pratade om det. Hade de gjort det? Var de skyldiga? Alla var som besatta av mordet och rättegången!

På vägen ut hugger jag Johan Voss ögonskildring från kriget, Soldat i Wffn-DD. Och för att kvala in till ”köp tre, betala för fyra” hugger jag Mia Törnbloms Så Dumt!.

Stellan Björk, Styckmordet, Mia Törnblom. Jag tror att behovet är lättsmällt just nu!





Inga kommentarer: