måndag 11 oktober 2010

Älskade höst!





Om det är en årstid som jag har ett klart hat-kärleksförhållande till så är det hösten. Jag älskar färgerna, den svalare temperaturen, alla löv och känslan av att året har börjat. Samtidigt är det också en tid av mörker och regn, kyla och blåst. Det finns också en seriositet över hösten som inte går att få någon annanstans. Efter en ljus, spirituell och lekfull vår och sommar är det äntligen dags att ta på sig lite ordentliga kläder, kavla upp ärmarna och börja jobba!

I lördags tog jag med SLR:en på ett av mina favoritstråk: Årstaviken. När jag bodde på Revolutionary Road sprang jag ofta viken runt, alltid medsols. En tradition som är det är dags att återuppta! Jag vill minnas att jag mätte sträckan en gång med Peugeotens cykeldator och det blev drygt 9 km. Numera brukar jag ta genvägen över Nya Årstabron – beror nog på kärleken till grädde.

Så här kommer några försök till att fånga den underbara och färgstarka hösten!


































Inga kommentarer: