måndag 5 mars 2012

Lugna puckar



Idag har det varit en lugn dag – skönt. Inga arga kunder och som tack för att jag löste ett problem för min chef blev jag bjuden på lunch nere på industrikinesen. Om jag bara hade en månad kvar att leva skulle jag leva på smör och friterade vårulvar! Fast helt lugnt har det inte varit, jag fick jag lite skäll från företaget vi delar lokal med – tydligen hade jag visst använt upp alla dricksglas och gömt dem inne på vårt rum så det var helt tomt inne i köket. De hade satt upp en arg lapp på vår dörr. Pliktskyldigt diskade jag några glas och ställde in i köket.

Idag var medarbetarna på Cs avdelning på Poppiuskurs. Grymt avis – vill också gå kurs där! Bli journalist, javisst, men med vilken inriktning? Matjournalist? Njae… Nyhetsjournalist? Hmm… Kombinera journalistiken med mitt tidiga intresse för blankvapen? Blankvapenjournalist? Now you’re talking! Återkommer när jag kollat in det Poppistiska utbudet.



Inlägg 41, dag 41

Inga kommentarer: