måndag 4 maj 2009

GI dag 1: Yes Chef, no Chef, I don't know Chef

Jag har känt mig som Luigi i Dinner Rush hela dagen.

I frustration skäller han på sin son Udo över att restaurangen numera bara ägnar sig åt modern tävlingsmat. ”There’s nothing left here to eat!” Så känner jag just nu. Gå in i en livsmedelsaffär, vad ska man äta? Allt innehåller ju socker och kolhydrater!

Så idag har det varit tomt. Inga channelballs, inga frukostgifflar från 7-11, ingen pasta. Frukost: keso. Lunch: lamm från i Påskas. Underbar, dock! Eftermiddagsfika: mer keso. Nu ska jag bara lämna in ett gäng deklarationer och sedan hem för… kanske lite äggröra och röd paprika? Ännu så länge har det inte blivit några kladdiga franska ostar, men det kommer.

“Sausage and peppers is not on the menu!” Fast i mitt fall kanske det är det…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Keep up the good work! Ät mer ost! Frukost: skivat ägg och smält smör. Mums!

Red Scream sa...

Ska prova! Smält smör? :-)