onsdag 18 november 2009

Strategiska inköp 2



Jaha, då har man gjort några strategiska inköp! Först ut Keller Kirchspiel 2008, som verkar lovande.

Sedan lite sauternes, Chateau Climens 2005. Kanske inte världens bästa köp rent ekonomiskt, då är väl Loire ett synnerligen mer prisvärt alternativ, men men…


Kom att tänka på Nils Stormby och hans vinsamling som såldes för 29 miljoner kronor. På frågan varför han sålde lär han ha sagt något i stil med att

”Jag är patolog och vet vad livet handlar om. Jag räknar med att hålla mig kvar i livet ett eller annat år till, men jag vill sälja medan jag kan och vet hur jag skall göra det. Därför säljer jag nu. Och för att jag inte vill att arvingarna skall komma hit och plocka en Yquem till en tillfällig chokladmousse.”

Yquem och chokladfabrikens chokladmousse. Är inte det hedoniskt så säg!

.

Inga kommentarer: