lördag 29 januari 2011

Sjöstaden by night 1




Det var länge sedan jag var ute i natten och tog kort! Efter att ha konstaterat att det var molnfritt tog jag stativet och SLR:en och gav mig ut på en liten runda. Risken att det skulle utvecklas till en ny ”Being Forrest Gump” som började oskyldigt med Västerbron vid elva och som avslutades uppe på rip-off kl 0430 typ var hyfsat minimala – det är ju vinter, for crying out loud!

Eller vår är det väl egentligen, om vi ska gå efter Polarforsknings-Hs kalender. Vi lunchade i fredags på ett nytt ställe på T-gatan, ganska nära korsningen T-gatan och L-gatan i V-distriktet, och då fick jag veta att det är vår. Polarforsknings-H var således vårklädd. Men mer om det senare.

Den här gången fotade jag bara i RAW. En hel del bilder blev ganska korniga, woffor??? Hursomhelst, det här kortet blev ganska bra. Låt mig återkomma med ett urplock av resten.

Inga kommentarer: