fredag 20 april 2012

2004 Ioppa Bricco Balsina Ghemme och blixtvisit i Västergötland



Fredag och världens i särklass största TGIF – det har varit en tuff vecka! Med bestämda steg drar jag korken ur 2004 Ioppa Bricco Balsina Ghemme som min nordliga pusher har försett mig med. Mörk, tät färg. En första sniff och jag bländas av förföriska körsbär, likördofter, portvinstoner, ett och annat bildäck, lite bananer och gröna toner. En svag mintighet tittar fram också. I munnen en pigg och något bångstyrig syra som letar efter some cream to slain. Finns ingen, bara Let’s Dance och Let's Dance gör processen kort med vinet. Detta är ett matvin, no more, no less, pound of flesh. Munnen krullar ihop sig som om du bitit i en omogen mandel! Men det är gott! Dock bäst med en bit mat.

Anyway. Idag har jag lekt bildåre i Västergötland. Planen var att jag och min kollega Y skulle ner och besöka en av företagets största kunder, beläget i F2. Tåg ner, sedan hyrbil från S. Det började bra, jag var i god tid på centralen. Då ringer Y och meddelar att hon är på SÖS och kan inte komma med! ”Urk, trist! Men jag kan ta det,” säger jag och hoppar på tåget. Väl i S blir jag upphämtad vid stationen, transporterad till Statoil (förstklassig service), hämtar ut bilen och åker iväg. Jag får vägbeskrivningen – följ skyltarna mot J, sedan mot F1 och därefter är det skyltat till F2. Okidoki! Lite efter tidsschemat kör jag iväg.

Det går bra fram till F1 – men där ser jag inga skyltar till F2. Urk! Samtidigt passar iPhonens gps på att lägg av. Faaack!!! Jag snurrar ett tag men sedan är jag på spåret igen. Hastighetsbegränsningarna är 80 – jag kör nog i minst det dubbla. Till slut kommer jag dock fram. Jag kör igenom hela presentationen vilket tar en och en halv timme ungefär. Sedan hoppar jag in i bilen och kör tillbaka. Det går smidigt – nu vet jag ju hur jag ska köra. Men väl tillbaka i S kommer nästa problem – var ligger macken??? På kartan när jag bokade såg det ut som att den låg centralt, men när jag blev upphämtad åkte vi i och för sig en bra bit mot utkanten. Jag snurrar och snurrar, S visar sig vara betydligt större än jag trott!

Efter mycket snurrande och väldigt många svordomar kommer jag till slut fram till macken. Jag lämnar bilen och tar en taxi in mot stan. Mitt bokade tåg har redan gått för länge sedan och jag får boka om. Trött, sönderstressad och hungrig tar jag två Pressbyrånkorvar och väntar på mitt nya tåg som ska komma om en timme. Men det gick till slut och hem kom jag också. Men jag behöver nog gå en gpsläsningskurs! "Make a legal u-turn, you ignorant bastard!"


Inlägg 87, dag 87

Inga kommentarer: