torsdag 10 januari 2013

Friskförklaring













Kära läsare, jag är frisk. Vi behöver inte gå in på detaljer (frekvens, färger, viskositet), men det var segt den här gången. Mellan juldagen och dagen före nyårsafton låg jag mest i olika feberyror och mot slutet fick jag någon form av ögoninfektion som fick ögonen att anta en lätt pinot noirinspirerad färg för att därefter muras in med något gulaktigt murbruk (återigen, vi behöver inte gå in på detaljer). När nu väl det hade minskat så kom nya feberattacker och ett synnerligen smärtsamt halsont. Sinnesstämningen pendlade minst sagt mellan hopp och förtvivlan.

Men nu känner jag mig frisk! Kanske inte så frisk att jag kan gå träna, men frisk i alla fall att jobba. Jag har ett gig på tisdag som jag ska förbereda för – de ville i och för sig ha materialet en vecka innan så jag trotsade febern och det faktum att jag knappt såg något och skrev ihop något som jag skickade iväg. Fick svar en timme senare att det såg bra ut. Tänkte att det kan vara bra att kolla nu idag vad det är jag bestämde mig för att prata om, om det har något med ekonomi att göra alls…

Nåväl. Jag har gjort en diger att göra-lista för allt som jag skulle gjort i mellandagarna men som inte blivit av. Så alla ni som väntat på saker som inte kommit, nu har fabriken öppnat igen!

PS om ni tycker att många av de senaste bilderna sett ganska disslriga så beror det på att jag inte orkat ta fram SLR:en utan fotat med iPhonen. Men det kommer! DS

Inga kommentarer: